گزارش نادرستی مشخصات

بازی فکری ریورسی ۱۲ در ۱۲ یک بازی محبوب و معروف در رده بازی‌های معمایی در سطح دنیا است که دارای پیشینه‌ای قدرتمند از نظر اصالت است و به شیوه‌های مختلف در سر تا سر جهان بازی می‌شده است. و امروزه به شکل یک بازی تقریبا واحد از نظر قوانین تبدیل شده است. در قسمت توضیحات بیشتر به این وجه خواهیم پرداخت.

180,000 تومان

ناموجود

مقایسه
نقد و بررسی اجمالیگروه تولیدی لبخند

[{“name”:”روش بازی”,”value”:”

بررسی و خرید انواع بازی فکری و آموزشی از سایت بازی تحریر


بازی فکری ریورسی ۱۲ × ۱۲

بازی ریورسی ۱۲ × ۱۲ از جمله بازی‌های بسیار موفق هم از نظر تجاری و هم از نظر فراگیر بودن و محبوب بودن در سطح دنیاست. به طوریکه مسابقات قهرمانی جهان توسط فدراسیون بازی‌های سبک اتللو یعنی WOC برگزار می‌شود. و جوایز بین اللملی زیادی را نصیب خود کرده است. بازی ریورسی آنلاین را میتوانید از این لینک بازی کنید.

ویدیوی آموزش بازی فکری ریورسی ۱۲ در ۱۲

تاریخچه بازی ریورسی ۱۲×۱۲

گورو هاسه‌گاوا ( Goro Hasegawa ) ادعا می‌کند که ۵۰۰۰ سال پیش هم بازی‌های اتللو و ریورسی بازی می‌شده است. با این حال شواهد محکمی هم وجود دارد که یک بازی مشابه اتللو یعنی ریورسی از قرن نوزدهم میلادی در اروپا نیز وجود داشته است.

گورو هاسه‌گاوا ( Goro Hasegawa ) همان کسی است که بازی اتللو را ابداع کرد و مسابقات آن را اول در رده کشوری و بعد در سطح جهانی راه‌اندازی کرد و فدراسیون جهانی اتللو را نیز تشکیل داد.

در سال ۱۸۸۳ میلادی دو مرد اهل انگلیس به نام های لوئیس واترمن ( Lewis Waterman ) و جان دبلیو.مولِت ( John W.Mollet ) به صورت همزمان ادعای ابداع بازی فکری ریورسی را می‌کرند و هر کدام دیگری را به عنوان کلاهبردار محکوم می‌کرد. این بازی در اواخر قرن ۱۹ میلادی در انگلستان محبوبیت قابل توجهی پیدا کرد ؛ اما اولین نسخه قابل اعتماد بازی در ۲۱ آگوست ۱۸۸۶ به نام  The Saturday Review منتشر شد.

آموزش بازی ریورسی ۱۲ در ۱۲

بازی فکری ریورسی ۱۲ × ۱۲ یک بازی رقابتی بین دو نفر است. ۱۴۴ مهره دیسک مانند که یک طرف آن سیاه و طرف دیگر آن سفید است و یک صفحه با ۱۴۴ خانه جهت جاگذاری مهر‌ه‌ها ، مجموعه این بازی را تشکیل می‌دهد.

بازی اینگونه شروع می‌شود که دو مهره مشکی ( یعنی وجه مشکی دیسک‌ها بالا قرار می‌گیرد ) در خانه های E4 و D5 و دو مهره سفید در خانه های D4 و E5 قرار می‌گیرد. به شکل زیر :

تصویر صفحه بازی فکری ریورسی ۱۲×۱۲

بازیکنی که مهره سیاه را در اختیار دارد بازی را شروع می‌کند. در هر نوبت بازیکن باید یک مهره با رنگ خود را در یک خانه خالی کنار مهره رقیبش قرار دهد. بطوریکه از یک یا چند سمت ( افقی ، عمودی و مورب ) مهره بازیکن حریف را محاصره کند.در این صورت مهر‌ه‌های محاصره شده رقیب چرخیده و به رنگ مهره‌های ما در می‌آید.

تصویر بازی ریورسی ۱۲ در ۱۲ لبخند

– در حین بازی باید به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:

● مهره ها با توجه به دو رنگ بودن مطمئنا امکان تعویض وجه خواهند داشت. اما نمی‌توانند بین خانه‌ها جا‌به‌جا شوند.

بازیکن‌ها نمی‌توانند از هیچ حرکتی گذر کنند و آن را انجام ندهند مگر اینکه از هیچ جهت امکان انجام حرکت وجود نداشته باشد. که در این صورت نوبت به طرف مقابل می‌رسد.

 بازی تا آنجایی ادامه خواهد یافت که بازیکنان نتوانند حرکت دیگری انجام دهند‌. که معمولا این اتفاق بعد از پرشدن تمام خانه ها می‌افتد.

بازیکنی در بازی ریورسی ۱۲ در ۱۲ برنده است که بیشترین تعداد مهره را روی صفحه داشته باشد. بر اساس قوانین تعیین شده. خانه های بدون مهره در پایان بازی احتساب و به امتیاز فرد برنده اضافه می‌شود. همچنین احتمال تساوی هم با توجه به برابر شدن تعداد مهره‌های کسب شده در بازی وجود دارد.


● برای مطالعه بیشتر درباره تاریخچه بازی ریورسی و اتللو کلیک کنید.


● برای آموزش پیشرفته‌ی بازی ریورسی Reversi رجوع کنید به مقاله : آموزش حرفه‌ای بازی ریورسی Reversi


پرسش و پاسخگروه تولیدی لبخند

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسیگروه تولیدی لبخند