گزارش نادرستی مشخصات

 بازی اونو یک بازی کارتی گروهی و هیجان‌انگیز شامل ۵۲ عدد کارت بازی و دو کارت راهنماست که در یک جعبه‌ی پلاستیکی، مناسب برای نگهداری کارت‌ها عرضه می‌شود. کارت‌ها در چهار رنگ مختلف هستند و روی آن‌ها اعداد از یک تا نُه نوشته شده است. تعدادی کارت ویژه نیز وجود دارد که می‌توانند روند بازی را تغییر دهند. به هر بازیکن تعدادی کارت داده می‌شود و یک کارت از کارتهای وسط زمین رو می‌شود.در بازی فکری اونو ( UNO ) بازیکنان باید تلاش کنند طبق کارت رو شده زودتر از بقیه کارت‌هایشان را تمام کنند.

25,000 تومان

ناموجود

مقایسه
نقد و بررسی اجمالیاندیشه سازان پویا

[{“name”:”روش بازی”,”value”:”

بازی فکری اونو جدید

بازی فکری اونو ( UNO ) از سری بازی‌ های بسیار محبوب و پرفروشِ نوع کارتی در دنیا است.که سالیانه نسخه‌های متنوع آن در سراسر جهان به فروش می‌رود. بازی کارتی اونو از زمان ارائه به بازار جهانی فروشی در حدود ۱۵۱ میلیون نسخه داشته است. این بازی موفق نمونه‌ی بارزی از بازی‌های مبتنی بر شانس است و به همین دلیل بازی با اونو هیچ وقت تکراری نمیشود.

ویدیو آموزش بازی اونو | UNO

تاریخچه بازی اونو جدید

در زبان ایتالیایی اونو به معنای یک می باشد در این بازی هم هدف نهایی رسیدن به تک کارت و استفاده از آن و برنده شدن در مقابل حریفان میباشد.

تاریخچه بازی اونو

بازی اونو در سال 1971 توسط یک پیرایشگر اهل اوهایو به نام مرلی رابینز طراحی شد . مردی که علاقه زیادی به بازی های کارتی داشت بعد از اینکه ایده اش را با خانواده اش در میان گذاشت و بعد از بازی های پیا پی با خانواده و آشنایانش و استقبال آنها تصمیم بر این شد که یک سرمایه هشت هزار دلاری جمع بکنند و پنج هزار دست از این بازی را تولید کنند.

 در ابتدا این بازی در مغازه پیرایشگری آقای مرلی به فروش میرفت بعد ها تعدادی از آنها را به فروشندگان محلی داد آن فروشندگان نیز به راحتی این بازی ها را به فروش می رساندند بعد ها آقای مرلی حق فروش بازی اونو رو به یکی از هواداران بازی اونو آقای رابینز فروخت. مرلی این حق انتشار و فروش را به قیمت پنجاه هزار دلار و ده سنت به ازای هر فروش به آقای رابینز واگذار کرد. بعد ها کم کم این بازی به یکی از بازی های جهانی تبدیل شد.

هدف بازی

در این بازی هم مانند بیشتر بازی ها دسته جمعی هدف جمع کردن امتیاز بیشتر نسبت به حریفان می باشد تا شما به پیروزی دست یابید.

شروع بازی

بازی اونو می تواند با نفرات بالای دو انجام شود. بازی به این صورت است که در هر دست بازی اونو صد و بیست و هشت کارت اون وجود دارد که این کارت ها از سه دسته تشکیل شده اند. دسته اول کارت های شماره دار میباشند که از عدد صفر تا نه تشکیل شده اند.از چهار رنگ ، آبی،قرمز،سبز و زرد وجود دارند د و از هر نوع کارت به چهار رنگ موجود می باشد.

کارت Draw Two یا کشیدن دو کارت با گذاشتن این کارت نفر بعدی مجبور است از کارت‌های وسط دو کارت بردارد و نوبتش را هم از دست دهد. شرط استفاده از این کارت هم همچنان این است که رنگ آن با کارت‌ زمین یکسان یا کارت Draw Two دیگری روی زمین باشد.

دسته دوم کارت ها به کارت های اقدام  (Action Cards) معروف هستند که شامل کارت های (معکوس کننده ، پرش از نفر بعدی و برداشتن ۲ کارت) می باشد. دسته سوک که جالب ترین کارت های بازی است ویلد کات نام دارند. کارت های وحشی دو نوع دارند در نوع اول شما رنگ را انتخاب میکنید و در نوع دیگر باز هم شما رنگ را انتخاب میکنید ولی باید نفلر بعدی چهار کارت بردارد و در دست خود قرار دهد.

تصویر نحوه شروع بازی اونو | UNO

نحوه بازی

بعد از اینکه هر یک از بازیکنان تعداد هفت عدد کارت را دریافت کرد باید نفر پخش کننده یکی از کارت ها را برگرداند و جوری قرار دهد که آن دیده شود. در این بازی نفر پخش کننده شروع کننده بازی  است و بعد از آن در جهت عقربه های ساعت بازی میچرخد. شروع کننده ی بازی باید یک کارت همرنگ و یا هم شکل کارت های روی زمین بیندازد و این روند ادامه داشته باشد باید توجه داشته باشید که بازیکنی که کارت همرنگ و یا هم شکل با کارت های  روی زمین در دست خود پیدا نکند باید یک کارت دیگر نیز بردارد. اگر یکی از بازیکنان کارت (برداشتن ۲ کارت) را بازی کند ، نفر بعدی باید ۲ عدد کارت بردارد و حق بازی تا نوبت بعد را ندارد.

عکس کارت‌های بازی فکری اونو | Uno

اگر کسی کارت وحشی را بازی کند باید رنگ انتخاب کند و بازیکن بعدی رنگی که آن بازیکن گفته است را در میان کارت های خود پیدا کند و اگر در این کار موفق نشد باید مجبورا یک کارت دیگر بردارد. این روند ادامه خواهد داشت تا زمانی که کارت های  شما تمام شود و فقط یک کارت در دست داشته باشد در اینه زمان است که شما باید بگویید اونو و اگر این امر را فراموش کنید و یکی بازیکن دیگر ان را به شما یادآوری کند باید شما به عنوان جریمه دو کارت دیگر را نیز از روی زمین بردارید.

 بعد از اینکه یک نفر از بازیکنان کارت های خود را تمام کرد و بازی متوقف شد باید امتیاز کارت هایی که در دست دیگر بازیکنان باقی مانده است را محاسبه کنیم و به امتیاز فرد برنده اضافه کنیم. در این بازی  امتیاز هر کارت به اندازه عدد نوشته شده بر روی آن است.

 کارت های “برداشتن ۲ کارت” ، “پرش  از نفر بعد” و “برگردان جهت” هر کدام ۲۰ امتیاز دارند. و هر کارت وحشی برزای بازیکن پنجاه امتیاز می آورد. کسی در این بازی برنده خواهد شد که زودتر به امتیاز پانصد برسد.

حرف آخر

در این مقاله برای شما قوانین بازی فکری اونو را روشن ساختیم.امیدواریم شما این بازی را در جمع های خانوادگی و دوستانه خود انجام دهید و اوقات خوشی را برای خود به ارمغان بیاورید. شما می توانید این بازی را از سایت بازی تحریر به قیمت مناسب و به صرفه تهیه کنید. برای آموزش بازی اونو به صورت کامل و حرفه‌ای کلیک کنید.

پرسش و پاسخاندیشه سازان پویا

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسیاندیشه سازان پویا