گزارش نادرستی مشخصات

بازی فکری نمیریه نهالک از آن دسته بازی‌های کارتی به شدت اعتیادآور است که در آن بازیکنان به نوبت کارت می‌کشند و اگر بخت با آن‌ها یار نباشد، با کشیدن کارت اجل معلق از بازی بیرون می‌روند. بقیه‌ی کارت‌ها، هر یک به نحوی، به بازیکنان کمک می‌کنند تا از اجل معلق فرار کنند. این بازی شامل ۵۵ کارت است که می‌توان با آن‌ها ۲ تا ۵ نفره بازی کرد. البته روش بازی این قابلیت را دارد که بتوان با اضافه کردن یک دست کارت دیگر تعداد بازیکنان را به ۹ نفر رساند. بالا بردن میزان تاب‌آوری بازیکنان یکی از جمله اهدافی است که این بازی دنبال می‌کند. افزایش قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی نیز از نتایج بازی نمیریه محسوب می‌شود.

80,000 تومان

ناموجود

مقایسه
نقد و بررسی اجمالیگروه تولیدی نهالک

[{“name”:”روش بازی”,”value”:”

بازی فکری نمیریه نهالک

بازی نمیریه یک بازی کارتی متفاوت در نوع خودش با قوانین و امکانات جذاب هستش. رده سنی هدف در بازی فکری نمیریه به طور خاص نوجوانان و بزرگسالان هستن ولی به نظر نگارنده دیگر رده‌های سنی‌ هم میتونن توی این بازی جذاب مشارکت کنن.

بازیفکری نمیریه برای بازی ۲ تا ۵ نفر میتونه مناسب‌تر باشه اما همانطور که قبلا هم اشاره شد. میشه با روش‌هایی تعداد بازیکنان رو تا ۹ نفر هم افزایش داد.

تصویر محتویات بازی فکری نمیریه نهالک

آموزش بازی فکری نمیریه نهالک

در ابتدای بازی ، دسته‌ی کارتهای بازی نمیریه وسط زمین قرار می‌گیره و توی هر نوبت بازیکن‌ها باید یک کارت از کارتهای روی زمین بردارن. داخل این کارتها چنتا کارت اجل معلق هست که اگه نصیب هر کدوم از بازیکن‌ها بشه ، اون بازیکن از دور بازی خارج میشه و یکی از بازنده‌ها است‌.

در مرحله اول و قبل از شروع بازی باید کارتهای اجل معلق و شفای عاجل رو از بقیه کارتها جدا کنید و به هر کدوم از بازیکن‌ها یه کارت شفای عاجل بدین ؛ نوبت به کارتهای اجل معلق می‌رسه تعداد این کارتها همیشه باید یک عدد کمتر از تعداد بازیکن‌ها باشه ، به این شکل که اگه قراره بازی با چهار نفر شروع بشه ۳ تا کارت اجل معلق داخل کارت‌های وسط زمین قرار بگیره و بقیه رو میذاریم کنار.

حالا به هر بازیکن ۷ تا کارت از کارتهای وسط زمین میدیم و یک کارت شفای عاجل هم از قبل بهشون داده بودیم با این حساب ، بازی با ۸ کارت برای هر بازیکن استارت میخوره.

بعد از تقسیم کارتها بین بازیکن‌ها حالا باقی‌مونده کارت‌های شفای عاجل رو برمیگردونیم داخل زمین و همه‌ی کارتهارو حسابی بُر میزنیم و به پشت ، وسط زمین بین بازیکن‌ها قرار می‌دیم.به این شکل :

حالا یا می‌تونیم از کار‌تهای توی دستمون بازی کنیم و دستورات کارتهارو انجام بدیم و بعدش یک کارت از وسط زمین برداریم یا هم نه بازی نکنیم توی این نوبت ولی باید از کارت‌های وسط زمین یکی برداریم و این رو نمیشه انجام نداد. مگر اینکه با کارت جیم‌فنگ بازی کرده باشی یا کارت ناروی ناکار. حالا اگه این کارتهایی رو که گفتیم نداشته باشیم و اتفاقا اون کارتی که برداشتیم اجل معلقه ، میتونیم از کارتهای توی دستمون یک کارت شفای عاجل رو کنیم و اثر اون رو از بین ببریم . خب البته ااگه کارت شفای عاجل داشته باشیم!!

تصویر کارت‌های بازیفکری نمیریه نهالک

کارت‌های بازی نمیریه و قوانین آنها

 کارت طالع بینی : بازی با این کارت به شما این امکان رو میده که سه تا از کارت‌های وسط زمین رو برداری و بررسی‌شون کنی و اینطوری از آینده خبر داشته باشی. حالا دیگه میدونی رقبا چه کارتی رو قراره بردارن و می‌تونی براش برنامه‌ریزی کنی.

کارت جیم فنگ : بازی با این کارت شما رو از همه کارهایی که قرار انجام بدین خلاص می‌کنه می‌تونین بازی نکنین تو این نوبت و کارت‌ هم برندارین. خوب اینکه عالیه!!!

کارت باج سبیل : همونطور که از اسم این کارت مشخصه میتونین باهاش هر کدوم از بازیکن‌هارو که خواستین ، مجبور کنین یه کارت بهتون بده ؛ البته توجه داشته باشین که اون بازیکن خودش انتخاب می‌کنه که چه کارتی بهتون بده پس زیاد دلخوش نباشین به این کارت.

کارت ناروی ناکار : ناروی ناکار حریف رو مجبور می‌کنه دو نوبت پشت سرهم بازی کنه و البته کارت‌ هم برداره ، بدون اینکه نیاز باشه شما حرکتی انجام بدین.

کارت قر و قاطی : با این کارت جذاب می‌تونین کار‌ت‌های وسط زمین رو بُر بزنین ؛ حالا این به چه دردی می‌خوره ؟ این کارت برای مواقعی هستش که شما احتمال میدین با میدونین که قراره یه کارت اجل معلق براتون دربیاد و شما این رو نمی‌خواین ، پس با بُر زدن کارت‌ها این احتمال رو از بین می‌برید.

کارت اجل معلق : این کارت برای هر بازیکنی در بیار همونطور که قبلا هم گفته شد از دور بازی خارج میشه. و خطرناکترین کارت بازی نمیریه‌اس.

کارت شفای عاجل : کارت شفای عاجل می‌تونه اثر کارت اجل معلق رو که مرگ و خارج شدن از دور بازی هستش رو خنثی کنه.

کارت نع خیر : این کارت جذاب اثر هر کارتی غیر از کار‌ت‌های شفای عاجل و اجل معلق رو باطل می‌کنه و اگه بازیکن مقابل هم یک کارت نع خیر دیگه رو کنه اون دستور به " بله " تبدیل میشه و باید اثر کارت قبلی توی بازی اعمال بشه‌!!!

کارت خنزر پنزر : این کارت‌ به تنهایی نمی‌تونه کاری براتون انجام بده ولی اگه دوتا هم‌ شکل از این کارت داشته باشی ، می‌تونی یکی از کارت‌های دست حریفتو به طور تصادفی بکشی و مال خود کنی ! 

– توجه ۱ : این مسئله رو هم به یاد داشته باشین که قانون بازی دو کارت هم شکل ، برای تمام کارت‌های دیگه هم صدق می‌کنه.

– توجه ۲ : بازی سه کارت هم شکل ، این کار به شما این امکان رو میده که یک کارت از حریفتون طلب کنین و این‌ بار شما تعیین کنید که چه کارتی رو میخواین ؛ اما اگه اون بازیکن کارت درخواستی شما رو نداشته باشه هیچی گیرتون نمیاد! 

– توجه ۳ : اگر بازیکنی بتونه ۵ کارت با عنوان‌های مختلف بازی کنه ، میتونه از بین کارت‌های بازی شده ، هر کارتی رو که دوست داره انتخاب کنه و برای خودش برداره.

– جمع بندی : بازی فکری نمیریه نهالک از سری بازی‌های کارتی فوق‌العاده جذاب و نشاط‌آور گروهیه که می‌تونه یک فعالیت هیجانی مثبت رو به دورهمی‌های ما بیاره این بازی با کیفیتی در خور تحسین توسط گروه بازی‌سازی مطرح نهالک به بازار عرضه شده و طی مدت عرضه هم از اقبال بسیار خوبی در بین مردم برخوردار بوده است.

پرسش و پاسخگروه تولیدی نهالک

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسیگروه تولیدی نهالک