گزارش نادرستی مشخصات

بازی فکری اتللو هشت در هشت فدراسیونی از جمله بازی‌های محبوب استراتژیک دو نفره و دارای فدراسیون بین‌المللی است که در ایران نیز فدراسیون دارد. بدیهی است که برای انجام بازی‌های رسمی ، وسیله‌ی بازی باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد و اتللو ۸×۸ فدراسیونی واجد تمامی شرایط  لازم برای برگزاری مسابقات رسمی است ؛ صفحه‌ی آن ۸×۸ است ، روکش مخمل دارد و شماره‌گذاری و حروف‌گذاری شده است. ۳۶ مهره‌ی آن نیز دارای دو رنگ سیاه و سفید هستند. وجود یک راهنمای کامل شامل آموزش روش اصلی و چند روش دیگر برای تمرین بازی و همچنین نکاتی در مورد استراتژی‌های مختلف بازی ، از جمله مزایای این محصول به شمار می‌رود.

148,500 تومان

ناموجود

مقایسه
نقد و بررسی اجمالیگروه تولیدی پارس مدیا

[{“name”:”روش بازی”,”value”:”

اتللو فدراسیونی ۸ در ۸ پرشان پارس مدیا

بازی فکری اتللو ۸ × ۸ فدراسیونی پارس مدیا از سری بازی‌های معمایی و سبک استراتژیک فوق‌العاده پرطرفدار و محبوب در سراسر دنیاست. یکی از جذاب‌ترین و بااصالت‌ترین بازی‌های تخته‌ای ؛ این بازی توسط گورو هاسه گاوای ژاپنی در سال 1973 میلادی به جهانیان عرضه شد.بازی اتللو فدراسیونی پارس مدیا از معدود بازی‌های دارای فدراسیون مخصوص به خود است. که سالانه به طور منظم و سازماندهی شده مسابقات متعددی را در سراسر جهان برگذار می‌کند.

تاریخچه بازی فکری اتللو 8 در 8 پرشان پارس مدیا

نسخه مدرن بازی که از مجموعه ای از  قوانین استفاده می شود و در مسابقات بین المللی نیز از آن تبعیت می کنندبه عنوان Othello به بازار عرضه شده است. این اختراع در سال 1971 توسط گورو هاسگاوا (جا) (مستقل: ساتوشی هاسگاوا)، فروشنده 38 ساله در آن زمان در ژاپن ثبت شد.  هاسگاوا انجمن اتللو ژاپن را در مارس 1973 تأسیس کرد و اولین مسابقات قهرمانی ملی اتللو را در 4 آوریل 1973 در ژاپن برگزار کرد. شرکت بازی سازی ژاپنی Tsukuda Original در اواخر آوریل 1973 Othello را تحت مجوز Hasegawa در ژاپن راه اندازی کرد که منجر به موفقیت تجاری فوری شد. این نام توسط هاسگاوا به عنوان اشاره ای به نمایشنامه شکسپیر اتللو، مور ونیز انتخاب شد که به درگیری بین اتللو مور و ایاگو اشاره دارد، و بحث بر انگیز تر، به درام در حال رخ دادن بین اتللو، که سیاه پوست است، و دزدمونا، که سفید است. رنگ سبز تخته از تصویر ژنرال اتللو الهام گرفته شده است که شجاعانه نبرد خود را در یک میدان سبز رهبری می کند. همچنین می‌ توان آن را به رقابت حسادت (حسادت موضوع اصلی نمایشنامه شکسپیر) تشبیه کرد، زیرا بازیکنان مهره‌ های حریف را می‌ بلعند و در نتیجه آن‌ ها را به مالکیت خود در می اورند . اتللو اولین بار در سال 1975 توسط صنایع گابریل در ایالات متحده راه اندازی شد و در آنجا نیز از موفقیت تجاری برخوردار بود. طبق گزارش ها، فروش بازی Othello از 600 میلیون دلار فراتر رفته و بیش از 40 میلیون بازی کلاسیک در بیش از 100 کشور مختلف فروخته شده است. هاسگاوا همچنین در سال 1974 در ژاپن چگونه اتللو (Osero No Uchikata) را نوشت که بعداً به انگلیسی ترجمه شد و در سال 1977 در ایالات متحده با عنوان چگونه در اتللو برنده شویم منتشر شد. 

Kabushiki Kaisha Othello که متعلق به Hasegawa است، علامت تجاری "OTHELLO" را برای بازی های رومیزی در ژاپن و Tsukuda Original این علامت را در سایر نقاط جهان به ثبت رساند. تمام مالکیت معنوی اتللو در خارج از ژاپن اکنون متعلق به MegaHouse است، یک شرکت اسباب‌ بازی ژاپنی که پال باکس، جانشین Tsukuda Original را خریداری کرد. 

MegaHouse از مرحوم جیمز آر. بکر و شرکت آنجار به خاطر نقش آنها در بازاریابی موفقیت آمیز، صدور مجوز، فروش، ترویج، توزیع و محبوبیت محصولات با مارک OTHELLO در ایالات متحده و سراسر جهان خارج از ژاپن از سال 1975 تشکر کرده است. 

 

آموزش بازی فکری اتللو فدراسیونی ۸ در ۸ پارس مدیا

۳۶ مهر‌ه‌ی بازی فکری اتللو فدراسیونی در دو وجه سیاه و سفید ارائه می‌شود. بازی در ابتدا با قرار گرفتن دو مهره از هر بازیکن در چهار خانه‌ی مرکزی شروع می‌شود. به این شکل :

تصویر نحوه شروع بازی فکری اتللو ۸×۸ فدراسیونی

هدف بازی این است که شما بیشترین مهره را از نظر رنگ انتخابی‌تان در صفحه بازی داشته باشید. چگونه ؟ 

به این شکل که بعد از قرار گرفتن چهار مهره مرکزی روی صفحه بازی اتللو فدراسیونی ، به طور مثال اگر شما بازیکن مهره مشکی هستید. با قرار دادن یک مهره مشکی در کنار یکی از مهره‌های سفید و به محاصر در آوردن مهره مدنظر ، آن مهره را برگردانده و وجه مشکی آن را روی صفحه بازی قرار میدهید و از این پس آن مهره یکی از مهر‌ه‌های شما به حساب می‌آید. به این شکل :

تصویر شروع بازی اتللو فدراسیونی ۸ در ۸

بازی به همین روال ادامه خواهد یافت تا امکان حرکت برای هر دو بازیکن روی صفحه بازی اتللو فدراسیونی ۸ در ۸ بسته شود و نوبت به شمارش مهره‌ها برسد.برنده کسی خواهد بود که بیشترین مهره را به رنگ مهر‌ه‌های خود در آورده باشد.

برای آموزش بازی فکری اتللو می‌توانید به مقاله آموزش پیشرفته بازی اتللو مراجعه کنید.

تفاوت اتللو و ریورسی 

دو تفاوت بین Othello™ و Reversi وجود دارد.  در اتللو، دو رنگ سیاه و سفید هستند و سیاه همیشه اول بازی می کند در اتللو، چهار مربع در وسط تخته با چهار شمارنده از قبل قرار داده شده شروع می شود – سفید بالا سمت چپ و پایین سمت راست. سیاه بالا سمت راست و پایین سمت چپ. دلیل این امر این است که در Reversi، آزادی بیشتر می‌ تواند منجر به حالتی شود که بازی کمتر جذابی را به وجود اورد. در Reversi اگر یک بازیکن نتواند مهره ای را بازی کند، بازی تمام می شود. در اتللو، بازیکن  بدون حرکت نوبت خود را به بازیکن دیگر می دهد و بازیکن دیگر به حرکت مهره ها ادامه می دهد تا زمانی که بازیکن اول بتواند دوباره حرکتی انجام دهد. 

کلام اخر :

 اتللو ۸ در ۸ فدراسیونی پرشان پارس مدیا دارای تمامی استانداردهای تولیدی هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ جنس مواد اولیه به کار برده شده در آن است. بدیهی است که برای بازی‌های رسمی و بین‌المللی وسیله بازی باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد و اتللو فدراسیونی پارس مدیا واجد تمامی شرایط مورد نیاز برای مسابقات رسمی است. صفحه بازی دارای روکش مخمل است تا در جاگیری مهره‌ها مشکلی به وجود نیاد و طبق استاندارد مسابقات رسمی ، شماره‌گذاری نیز شده است.شما می توانید این بازی معمایی را از سایت بازی تحریر تهیه کرده و لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید. 

پرسش و پاسخگروه تولیدی پارس مدیا

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسیگروه تولیدی پارس مدیا