گزارش نادرستی مشخصات

با آنکه در طبیعت ساخته شدن جزایر مرجانی ممکن است هزاران سال طول بکشد، در بازی اقیانوس قرار است شما تنها در حدود نیم ساعت زیباترین جزایر مرجانی را بسازید. اقیانوس یک بازی انتزاعی- استراتژیک برای ۲ تا ۴ نفر است که در آن بازیکنان با توجه به کارت‌هایی که برمی‌دارند، مرجان دریافت می‌کنند، جزایر مرجانی می‌سازند و امتیاز می‌گیرند. این بازی شامل ۱۱۲ قطعه مرجان پلاستیکی در ۴ رنگ، ۶۰ کارت، ۴ صفحه‌ی چیدمان، ۹۶ توکن امتیاز و راهنمای بازی است. قدرت تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و موقعیت‌شناسی از جمله مهارت‌هایی است که بازی اقیانوس باعث تقویت آن‌ها می‌شود.

138,600 تومان

ناموجود

مقایسه
نقد و بررسی اجمالیگروه تولیدی پاپارو

رشد زیباترین و عجیب‌ ترین ساختار طبیعت را مشاهده کنید: صخره‌ های مرجانی که عمدتاً در منطقه هند و اقیانوس آرام یافت می‌ شود و هزاران سال طول کشیده تا صخره‌ ها رشد کنند. در آن زمان ، آنها زندگی دریایی را مسحور کرده و اکوسیستم های آبی شگفت انگیزی را ایجاد کردند. خودتان را برای انجام همین کار آماده کنید … و چشمان خود را به زیبایی اقیانوس ها باز کنید. 

محتویات بازی فکری اقیانوس

محتویات بازی فکری اقیانوس

  • 112 قطعه مرجانی (28 قطعه از هر رنگ) 
  • ژتون های 88 امتیازی 
  • 60 کارت 
  • 4 کارت بازیکن  

هدف بازی فکری اقیانوس

با بازی هوشمندانه  و به دست آوردن کارت هایی که به شما امکان می دهد صخره های خود را رشد دهید و الگوهای آن را به دست آورید ،  بیشترین امتیاز را جمع آوری کنید. 

آموزش بازی فکری اقیانوس

112 قطعه مرجان را بر اساس رنگ مرتب کنید تا 4 قطعه جداگانه  تشکیل شود. بسته به تعداد بازیکنان ،  هر یک از این 4 قطعه باید شامل تعداد معینی قطعه مرجانی باشد: 

  • در یک بازی 4 نفره: از تمام 28 قطعه مرجانی از هر رنگ استفاده کنید. 
  • در یک بازی 3 نفره: از 24 قطعه مرجانی از هر رنگ استفاده کنید. 
  • در یک بازی 2 نفره: از 18 قطعه مرجانی از هر رنگ استفاده کنید. 

قطعات مرجانی استفاده نشده را به  جعبه بر گردانید.  نشانه های امتیاز را بر اساس مقدار آنها مرتب کنید (I, 3, 5,10,20) و برای هر مقدار  منابع جداگانه تشکیل دهید. به هر بازیکن  سه point نشانه  بدهید که او آن را به عنوان سهام امتیاز شخصی خود در مقابل خود قرار می دهد. اینجاست که او تمام نشانه های امتیاز خود را جمع آوری می کند. 60 کارت را با هم مخلوط کنید و 2 کارت رو به پایین به هر بازیکن بدهید. سپس عرشه کارت را رو به پایین کنار بگذارید تا بعداً بگذرد. 

بازی فکری اقیانوس در یک سری دور انجام  می شود. هر بازیکن در هر دور یک دور می‌ چرخد ،  از اولین بازیکن شروع می‌ کند و تا پایان بازی در جهت عقربه‌ های ساعت حرکت می‌ کند. در نوبت خود ،  باید یکی از دو عمل زیر را انجام دهید: 

یک کارت از صفحه نمایش کارت (یا از روی عرشه) در دست خود بگیرید. یک کارت از دست خود بازی کنید تا صخره های خود را رشد دهید و (در صورت امکان) یک الگو به دست آورید . سپس نوبت به بازیکن  سمت چپ شما می رسد. 

الف. یک کارت از صفحه نمایش کارت (یا از روی عرشه) در دست خود بگیرید

یکی از 3 کارت را از صفحه نمایش انتخاب کنید و آن را در دست خود قرار دهید. اگر نشانه‌ های امتیازی روی آن کارت وجود دارد، آن‌ ها را در سهام امتیاز شخصی خود قرار دهید. سپس با حرکت دادن کارت بالایی از روی عرشه به صفحه نمایش ،  صفحه را به 3 کارت بر گردانید. 

به جای گرفتن یکی از 3 کارت موجود در صفحه نمایش ،  می توانید کارت بالایی را از عرشه قرعه کشی رو به بالا بردارید و در دست خود قرار دهید. با این حال ،  برای انجام این کار ،  باید فوراً یک نشانه از سهام امتیاز شخصی خود را روی کارتی با کمترین مقدار نقطه چاپ شده ( عدد در گوشه پایین سمت راست نمایش داده می شود ) در صفحه نمایش قرار دهید. 

 اگر تساوی برای کمترین مقدار نقطه چاپ شده وجود دارد ،  آن را روی کارت گره خورده انتخابی خود قرار دهید.  اگر سهام امتیاز شخصی شما خالی باشد ،  نمی توانید کارت بالایی را از عرشه قرعه کشی بردارید. 

توجه: محدودیت دست شما 4 کارت است.  اگر از قبل 4 کارت در دست دارید ،  نمی توانید کارت دیگری بردارید.  به جای آن باید عمل  ب  را انجام دهید. 

آموزش بازی فکری اقیانوس

ب. یک کارت از دست خود بازی کنید تا صخره خود را رشد دهید و (در صورت امکان) یک الگو به دست آورید

یک کارت را با قرار دادن آن روی شمع دور انداختن رو به بالا ، در کنار تخته بازیکن خود ، از دست خود بازی کنید. سپس دو مرحله زیر را با این ترتیب خاص انجام دهید: 

1. هر دو قطعه مرجانی را که در بالای کارت بازی شده خود نشان داده شده اند ،  از رنگ های مربوطه خود بردارید و هر کدام از آنها را در هر جایی از صفحه پخش خود قرار دهید:  هر کدام می تواند در هر فضای خالی یا بالای یک قطعه یا پشته باشد. 

شما آزاد هستید که این دو قطعه را به هر ترتیبی روی یکدیگر قرار دهید یا آنها را جداگانه قرار دهید. با این حال ، هنگامی که آنها را قرار دادید ،  تا پایان بازی در جایی که هستند باقی می مانند. 

توجه: محدودیت پشته وجود دارد: اگر یک پشته از قبل دارای 4 قطعه مرجانی است ،  اجازه ندارید قطعه دیگری را بالای آن قرار دهید. 

2. پس از آن ،  می توانید الگوی نشان داده شده در پایین کارت را نمره دهید.  برای انجام این کار ،  بررسی کنید که این الگو چند بار در سرتاسر صخره شما ظاهر می شود: 

اگر این الگو به هیچ وجه در سراسر صخره شما ظاهر نشود ،  هیچ اتفاقی نمی افتد. 

اگر این الگو یک بار در ریف شما ظاهر شد، تعداد نقاط نشان داده شده در گوشه سمت راست پایین کارت را از منبع نقطه بردارید و آنها را در سهام امتیاز شخصی خود قرار دهید. 

اگر الگو چندین بار در سرتاسر اقیانوس  شما ظاهر می شود ،  تعداد نقاط نشان داده شده را به تعداد دفعاتی که الگو ظاهر می شود ، بگیرید. 

پایان بازی فکری اقیانوس

پایان بازی فکری اقیانوس

به محض اینکه حداقل یک رنگ از قطعات مرجانی تمام شود ،  پس از اتمام دور فعلی بازی ،  بازی به پایان می رسد. در موارد نادر ،  اگر عرشه کارت تمام شود ،  بازی بلافاصله به پایان می رسد.هر بازیکنی که هنوز کارتی در دست دارد ،  اکنون می‌ تواند الگوهای آن کارت‌ ها را به دست آورد (بدون برداشتن هیچ قطعه مرجانی). با این حال ،  برای هر کارتی که یک بازیکن هنوز در دست دارد ، آن بازیکن فقط یک بار می‌ تواند یک الگوی کامل را به ثمر برساند ،  حتی اگر این الگو چندین بار در سرتاسر  اقیانوس  او ظاهر شود. پس از انجام این کار، بازیکنی که بالاترین امتیاز را داشته باشد ، برنده بازی است. 

در صورت تساوی ،  بازیکن مساوی که بیشترین فضاهای پوشیده روی تخته بازیکن خود را داشته باشد برنده می شود. اگر این تساوی شکست نخورد، بازیکن مساوی که بیشترین پشته از 4 مرجان را دارد برنده می شود. اگر این باز هم به تساوی نرسید، پیروزی مشترک است. 

کلام آخر

بازی فکری اقیانوس یک بازی رومیزی بوده که برای رده سنی 10 سال به بالا مناسب می باشد . شما می توانید این بازی جذاب را از سایت بازی تحریر تهیه کرده و از آن نهایت لذت را ببرید. 

پرسش و پاسخگروه تولیدی پاپارو

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسیگروه تولیدی پاپارو