گزارش نادرستی مشخصات

فکر برتر یک بازی دو نفره و یک چالش فکری بسیار سرگرم کننده است. این بازی شامل تعدادی پین در هشت رنگ مختلف، تعدادی پین کوچک سیاه و سفید برای امتیازدهی و یک صفحه‌ی بازی است. یکی از بازیکنان پنج پین رنگی را به هر ترتیبی که مایل است، پشت دیواره کوچکی می‌چیند و بازیکن دیگر باید چیدمان رنگی را حدس بزند. او هر بار حدس خود را می‌چیند و بازیکن اول با استفاده از پین‌های سیاه و سفید به او امتیاز می‌دهد. بازیکن دوم بر اساس امتیازها هر بار حدس خود را تصحیح می‌کند تا سرانجام چیدمان صحیح را بیابد. فکر برتر قدرت استدلال و حل مسأله را تقویت می‌کند و باعث می‌شود میزان دقت و تمرکز بازیکنان بالا رود.

100,000 تومان

ناموجود

مقایسه
نقد و بررسی اجمالی

بازی فکری فکر برتر(Master mind ) یک بازی معمایی و فکری دشوار است که در آن یک بازیکن سعی می کند کدی را که حریفش ایجاد می کند  را حدس بزند. Master mind که در اصل یک بازی رومیزی بوده، اکنون به طور گسترده به صورت آنلاین و برای دستگاه‌ های تلفن همراه نیز در دسترس است. 

بازی فکری فکر برتر

بازی فکری و استراتژی فکر برتر یک کد ساز  و یک کد شکن را در یک نسخه چوبی زیبا گرد هم می آورد. بازی فکر برتر (Master mind ) به هر بازیکن این شانس را می دهد که از حریف خود پیشی بگیرد. به عنوان کد ساز: هدف شما این است که یک کد رمز  را به قدری زیرکانه طراحی کنید که حریف شما  نتواند آن را حدس بزند. کد شما می تواند از هر ترکیبی از هشت پین رنگی باشد . به عنوان کد شکن: شما باید کد مخفی را در تعداد حدس  کمتری بزنید. شما تا 6 شانس برای حدس کد حریف خود دارید (حدس زدن رنگ های صحیح به ترتیب صحیح). بازیکنانی که در این بازی حرفه ای اند ، به طور مداوم برای ساخت و حدس  کدها هر بار به چالش کشیده می شوند. یادگیری آن آسان است اما برنده شدن در این بازی فکری آسان نیست! 

شروع بازی فکری فکر برتر

اولین تلاش شما در بازی فکری  فکر برتر(  Mastermind ) کاملا تصادفی خواهد بود. شما هنوز هیچ اطلاعاتی ندارید، بنابراین هیچ چالشی برای انتخاب اول وجود ندارد. با این حال، نتیجه این تلاش و انتخاب پین ها بر استراتژی شما در ادامه  بازی تأثیر می گذارد. سناریوی ایده آل این است که در اولین تلاش 5 پین درست دریافت کنید، اما این تلاش بسیار بعید است. احتمال زیادی وجود دارد که 2، 3 یا 4 پین  درست دریافت کنید زیرا داشتن تنها 1 پین درست  غیرممکن است. در حال حاضر برای ما مهم نیست که پین ها در موقعیت صحیح قرار دارند یا نه، اینکه آیا آنها در کد ما  هستند یا نه مهم است . 

Master mind چگونه کار می کند؟

 

 Master mind یک بازی فکری بزرگسال  است که در آن شما سعی می کنید یک کد را در کمترین تلاش ممکن حل کنید. کد از یک سری پین رنگی ، به ترتیب خاصی تشکیل شده است . پس از حدس یک سری پین ، بازخورد دریافت خواهید کرد. این بازخورد به شما می گوید که کدام پین ها در جای مناسب خود  هستند  و هم چنین  تعداد پین ها یی که در جای مناسب قرار دارند. بر اساس این بازخورد، می توانید به تلاش بعدی خود فکر کنید. 

استراتژی های بازی فکر برتر  

استراتژی های بازی فکر برتر

می‌ خواهید کد های بازی فکری فکر برتر ( Maste rmind ) را حل کنید، اما نمی‌ دانید چگونه؟ استراتژی های مختلفی برای حل یک کد وجود دارد. برخی از استراتژی‌ ها به تلاش‌ های کمتری نسبت به سایرین نیاز دارند و انجام برخی آسان‌ تر است. مهم نیست از چه استراتژی استفاده می کنید، چند مرحله وجود دارد که  در هر استراتژی وجود دارد . با این توضیحات  در ادامه به شما نشان خواهیم داد که این مراحل چیست و چگونه یک کد  را حل کنید. 

بازخورد فکر برتر 

پس از هر تلاش کد ، پین هایی انتخاب شده و مکان آنها یادداشت می شود. بر اساس تلاش های قبلی خود در دفترچه یادداشت، می توانید به ترتیب بعدی ممکن فکر کنید. هر رنگ صحیح در تلاش شما منجر به ایجاد یک نقطه زرد  می شود. و  هر رنگ صحیح در مکان صحیح منجر به یک نقطه سبز می شود. دایره های خالی به این معنی است که الماس بخشی از کد نیست. بازخورد چیزی در مورد موقعیت پین  نمی گوید. نقطه‌ ها فقط نشان‌ دهنده نزدیکی کدی که وارد کرده‌ اید با جواب مسئله است. 

نمونه های بازخورد

دفترچه یادداشت زیر نشان می دهد که تلاشی با ترتیب آبی، قرمز و سبز صورت گرفته است. با توجه به بازخوردها، یکی از سه رنگ در جای مناسب قرار گرفته است همچنین دو رنگ دیگر انتخاب شده در داخل کد قرار دارند. این بدان معناست که یک رنگ در جای مناسب قرار دارد و دو رنگ دیگر باید جای خود را عوض کنند. در تلاش بعدی پین سبز و قرمز را عوض می کنیم. این منجر به سه نقطه بازخورد سبز می شود، کد صحیح است! 

بازخورد های بازی فکری فکر برتر

پیشرفت حل مسئله در طول Mastermind 

حل کد در طول بازی  Master mind به مهارت های حل مسئله نیاز دارد.فرقی نمی‌ کند که کدها را به هر طریقی حل می‌ کنید، هر استراتژی مهارت‌ های موثر حل مسئله را می‌ طلبد. حل مؤثر مشکل معمولاً شامل انجام پنج مرحله است. در اینجا پنج مرحله برای یک فرآیند حل مشکل موثر وجود دارد: 

 

1. شناسایی مشکل 

در این مرحله نه تنها دانستن مشکل بلکه شناسایی آن هم بسیار مهم است. در طول بازی Mastermind، مشکل می‌ تواند این باشد که می‌ دانید یک پین آبی رنگ باید در کد گنجانده شود، اما هنوز مکان  آن را نمی‌ دانید. 

2. از راه حل ها ایده بگیرید 

 بعد از جمع آوری اطلاعات در مرحله اول، اکنون زمان فهرست کردن راه حل های ممکن است.ممکن است راه‌ های بیشتری برای پیدا کردن مکان درست پین آبی وجود داشته باشد. 

3.راه حل ها را ارزیابی کنید  

  پس از فهرست کردن راه حل های ممکن برای مشکل خود، زمان آن است که در نظر بگیرید که کدام یک ها  از راه حل مناسب تر است. برخی از راه حل ها ممکن است امکان پذیر نباشد، یا ممکن است راه حل بهتری  وجود داشته باشد. 

4.راه حل ها را اجرا

 شما احتمالات مختلف را ارزیابی کردید و بهترین راه حل را برای حل مشکل انتخاب کردید. اکنون زمان اجرای راه حل است. شما پین ها را به ترتیبی که با راه حل شما مطابقت دارد قرار می دهید تا متوجه شوید که حق با شماست. 

5.اجرای مجدد را بررسی کنید  

اجرای راه حل شما یا به نتایج دلخواه منجر می شود و یا باید به فکر راه حل جدیدی برای حل مشکل باشید. آیا تمام نقاط سبز را به عنوان بازخورد در طول Mastermind دریافت کردید؟ تبریک میگم کد رو حل کردید آیا تمام نقاط سبز را دریافت نکردید؟ پس نوبت به یک راه حل جدید می رسد. 

  کلام اخر

این بازی فکری و استراتژی ذهن شما را به چالش میکشد و شما چه به عنوان کد ساز و چه به عنوان کد شکن چالش هایی پیش رو خواهید داشت. شما می توانید این بازی فکری و معمایی را از سایت بازی تحریر دریافت کرده  از آن لذت ببرید.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی