گزارش نادرستی مشخصات

پنتاگو یک بازی ۲ نفره است شامل ۳۶ مهره و یک صفحه‌ی بازی با ۴ قطعه‌ی چرخان. هر بازیکن به نوبت مهره‌ای را در صفحه قرار می‌دهد و سپس یکی از ۴ قطعه را به دلخواه ۹۰ درجه (در جهت یا خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت) می‌چرخاند. اولین بازیکنی که بتواند پنج مهره از مهره‌هایش را در راستای افقی، عمودی یا اُریب ردیف کند، برنده است. سادگی روش یادگیری به همراه امکان در پیش گرفتن استراتژی‌های متفاوت و متنوع در این بازی به علت وجود قاعده‌ی چرخش صفحه‌ها پس از هر حرکت باعث می‌شود تا همه از این بازی استراتژیک و انتزاعی لذت ببرند. لازم به ذکر است که پنتاگو چند سال پیاپی به عنوان بهترین بازی سال در کشورهای مختلف برگزیده شده است.

88,000 تومان

ناموجود

مقایسه
نقد و بررسی اجمالیگروه تولیدی پارس مدیا

به پنتاگو ، بازی فکری و ذهن گردان سوئدی خوش آمدید. پنتاگو یک بازی تخته ای استراتژیک هست که برنده جوایز متعددی است ، این بازی فکری درعین سادگی ، پیچیده نیز است. پنتاگو یک بازی دو نفره است که در آن هدف ایجاد یک ردیف از پنج تیله در هر جهت است . هر حرکت شامل قرار دادن یک تیله  و سپس چرخاندن یکی از چهار بلوک بازی است. 

بازی فکری پنتاگو 

بازی فکری pentago

این بازی  شامل 4 بلوک بازی  3×3  قابل چرخش و 18 تیله سیاه  و 19  تیله سفید است.  این بازی  فکری بر روی یک تخته  6×6  انجام می شود که به چهار تخته فرعی (یا ربع)  3×3  تقسیم شده است. به نوبت، دو بازیکن  یک تیله  از رنگ خود (چه سیاه یا سفید) را روی یک فضای خالی روی تخته  قرار می دهند و  سپس یکی از تخته های فرعی را 90 درجه در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخانند . این چرخش در ابتدای بازی اختیاری است ، تا زمانی که  هر تخته فرعی دیگر چرخشی نداشته باشند ، در این مرحله اجباری می شود  به این دلیل است که تا آن زمان، بازیکن می توانست یک تخته فرعی خالی یا یک تخته فرعی را فقط با یک تیله بچرخاند . یک بازیکن با گرفتن پنج تیله خود در یک ردیف عمودی، افقی یا مورب  (چه قبل یا بعد از چرخش  تخته در حرکت خود) برنده می شود. اگر تمام 36 فضای روی تخته بدون ایجاد یک ردیف پنج تایی اشغال شود، بازی مساوی می شود. 

برای تعیین اینکه چه کسی اول بازی را شروع کند می توانید  یکی از هر رنگ تیله  را در دستان خود پنهان کنید و از حریف خود بخواهید یک دست را انتخاب کند. رنگ تیم  انتخاب شده  بازی را شروع میکند  و یک تیله را در هر نقطه از صفحه بازی که بخواهد ، قرار می دهد. و بدین ترتیب بازی ادامه می یابد .  یک نسخه 3-4 نفره از این بازی فکری  به نام Pentago XL نیز وجود دارد. که در ان  9 تخته 3×3 ساخته شده است و به جای 2 رنگ اصلی، 4 رنگ (قرمز، زرد، سبز و آبی) وجود دارد. که شما ان نسخه از بازی را نیز میتوانید از سایت بازی تحریر ، تهیه کنید.

جوایز پنتاگو 

جوایز پنتاگو

Pentago از زمانی که به عنوان یک بازی رومیزی در سال 2004 عرضه شد ، جوایز متعددی را کسب کرده است. در سال 2005 ، Pentago  برنده جایزه معتبر بازی سال در سوئد شد ، در سال 2006 در ایالات متحده Pentago  برنده جایزه مورد احترام  Mensa Select Award  شد. در طول سال‌ها این بازی ، برنده بازی سال و جوایز مشابه در فنلاند، فرانسه، ژاپن و آلمان شده است. پنتاگو همچنین نامزد «اسباب‌بازی سال 2010» در بخش «اسباب‌بازی تخصصی سال» در آمریکا شده است. 

 استراتژی های پنتاگو 

استراتژی های پنتاگو

در پنتاگو، چهار راه برای ایجاد پنج تیله پشت سر هم برای پیروزی وجود دارد. صفحه بازی می تواند بی نهایت پیچیده شود و منطقی ترین افراد را به چالش بکشد. از آنجایی که یادگیری پنتاگو بسیار آسان است، مبتدیان  می‌ توانند بعد از اموزش این بازی ، بلافاصله بازی را انجام دهند و از بازی لذت ببرند. در اکثر استراتژی‌ های اساسی ، شما می‌ خواهید تیله‌ ها را به‌ گونه‌ ای قرار دهید که سه عدد پشت سر هم در هر بلوک بازی ایجاد شود و در عین حال مانع از رسیدن حریف خود به همان هدف شوید. همچنین به چند تیله استراتژیک روی بلوک های بازی دیگر نیاز دارید. سپس در نوبت خود، به صورت استراتژیک یک تیله را روی یک بلوک بازی دیگر قرار می‌ دهید و یک بلوک بازی را می‌ چرخانید تا تقریباً به طور جادویی یک ردیف پنج تایی برای برنده شدن ، تشکیل دهید. اکنون  چهار استراتژی که میتوانید در بازی از ان استفاده کرده و برنده شوید را در ادامه می اوریم : 

1ـ استراتژی پنج مونیکا 

این استراتژی یکی از دو ردیف مورب است و درست از وسط مورب پایین می رود. این یک استراتژی نسبتا واضح است و دفاع در برابر آن آسان است. آن را پنج مونیکا می نامند زیرا مونیکا این تکنیک را دوست داشت. حریف این را یک استراتژی ضعیف در نظر گرفت  و در نهایت هر 5 بازی را به مونیکا باخت. بنابراین در حالی که ساده ترین راهبرد برای دفاع در برابر آن در نظر گرفته می شود،  در شرایط خاص می تواند استراتژی نسبتاً مؤثری باشد. 

 مزیت: حریف شما می تواند این موقعیت را ضعیف و دفاع در برابر آن را آسان بداند و آن را نادیده بگیرد. بنابراین شانس شما برای پیروزی افزایش می یابد.

2ـ استراتژی پنج میانه 

این استراتژی یک ردیف افقی یا عمودی پنج تایی در وسط دو بلوک بازی است. مانند پنج مونیکا، دفاع در برابر آن نسبتاً آسان است .

مزیت : اگر سه تیله مجاور در وسط یک بلوک بازی دارید، موقعیت قدرتمندی است، به خصوص اگر هر دو وسط هر دو بلوک مجاور را داشته باشید، تقریباً یک پیروزی قطعی برای شما خواهد بود. 

3ـ استراتژی پنج مستقیم

استراتژی پنج مستقیم یکی از قدرتمند ترین استراتژی های این بازی فکری است، زیرا دفاع در برابر آن سخت است.  مزیت : تطبیق پذیری عالی که منجر به موقعیت قدرتمندی می شود که راه های موثر زیادی برای برنده شدن ایجاد می کند. 

 4ـ استراتژی قدرت سه گانه 

 این استراتژی قدرتمند ترین استراتژی این بازی است زیرا فریبنده و همه کاره است و برای تنظیم آن نیازی به سه بازی پشت سر هم در یک بلوک بازی نیست. دفاع در برابر آن نسبتاً سخت است و راه‌ های مختلفی برای تنظیم آن وجود دارد. 

مزیت: فریبنده، همه کاره و دفاع در برابر ان سخت است. در حالی که بازیکنان باتجربه می توانند در اوایل بازی  این استراتژی را ببینند، زمانی که تخته پر شود بسیار فریبنده و گیج کننده برای حریف میشود . 

بازی فکری پنتاگو

کلام اخر

این بازی فکری هم برای نوجوانان و هم برای بزرگسالان یک بازی مهیج و جالبی است که میتوانید از روش بازی  مسابقه ای که  یک روش معمول برای بازی پنتاگو است ، استفاده کنید. بازی مسابقه ای شامل بهترین بازیکن از بین پنج بازی است، به این معنی که اولین بازیکنی که سه بازی را ببرد، برنده مسابقه خواهد بود . 

چون برای شروع کننده ی بازی مزیت وجود دارد، بازیکنان می توانند در هر مرحله شروع کننده بازی را تغییر دهند. شما می توانید این بازی فکری و معمایی را از سایت بازی تحریر ، تهیه کنید و لحظات خوشی را برای خود و دوستانتان به ارمغان اورید. 

 

پرسش و پاسخگروه تولیدی پارس مدیا

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسیگروه تولیدی پارس مدیا