گزارش نادرستی مشخصات

بازی فکری کدنیمز پیکجرز | Codenames Picturesگروه تولیدی ذهن زیبا

بازی فکری کدنیمز پیکچرز یکی از شاهکارهای استاد بزرگ طراحی بازی vaada chvatil و دارنده رتبه اول در بین بازی های گروهی و دور همی در دنیا است. بازی گروهی و دورهمی به بازی هایی گفته میشود که قوانین بسیار ساده داشته و طیف وسیعی از مردم جذب آن ها می شوند، تاکید اصلی آن ها بر جنبه لذت بردن و ایجاد نشاط  و هیجان بوده و مناسب نفرات زیاد و مهمانی ها است.

203,000 تومان
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالیگروه تولیدی ذهن زیبا

در این بازی معمایی دو جاسوس هر تیم مکان ماموران رقیب را می شناسند. آن‌ها پیام‌های رمزگذاری‌شده را به مأموران میدانی خود می‌گویند که برای جلسات مخفی کجا بروند. اپراتورها باید باهوش باشند. یک اشتباه رمزگشایی می تواند منجر به برخورد ناخوشایند با یک عامل دشمن شود – یا بدتر از آن، با قاتل! هر دو تیم برای تماس با تمام نمایندگان خود مسابقه می دهند، اما تنها یک تیم می تواند برنده شود. 

بازی فکری کدنیمز پیکجرز

بازی فکری کدنیمز پیکجرز

Codenames: Pictures از بازی اصلی Codenames گرفته شده است. به جای کد نویسی تصاویر برای مکان‌ های ملاقات مخفی، در بازی اصلی از کلمات استفاده می‌ کنند .  در این بازی تفاوت‌ های جزئی با نسخه اصلی Codenames  وجود دارد، اما در کلیات  قوانین یکسان است : دو جاسوس به نوبت از هر تیم سرنخ‌ ها یی از یک کلمه و یک عدد ارائه می‌ دهند. هم تیمی های آنها سعی می کنند کارت های نام رمز صحیح راانتخاب کنند. کلمات و تصاویر از شیوه های تفکر کمی متفاوت استفاده می کنند. اگر می خواهیداین بازی را امتحان کنید،برای  سرنخ هایی که ارائه می دهند بیاندیشید. شما می توانید از هر کارت کلیدی این بازی استفاده کنید. 

شروع بازی Codenames: Pictures

بازیکنان به دو تیم با اندازه و مهارت مشابه تقسیم می شوند. برای یک بازی استاندارد به حداقل چهار بازیکن (دو تیم دو نفره) نیاز دارید. هر تیم یک بازیکن را به عنوان جاسوس خود انتخاب می کند. هر دو جاسوس در یک سمت میز می نشینند. سایر بازیکنان روبروی جاسوسان خود می نشینند . به طور تصادفی 20 تصویر را انتخاب می کنید و آنها را روی میز در یک شبکه 5 × 4 قرار می دهید. این مکان‌ ها نشان‌ دهنده مکان‌ هایی هستند که ماموران میدانی می‌ توانند با عوامل ملاقات کنند . 

 

نحوه بازی Codenames: Pictures 

نحوه بازی Codenames: Pictures

در این بازی فکری تعداد زیادی کارت تصویری دو طرفه در Codenames: Pictures برای سرگرمی فراوان وجود دارد. اگر قبلاً با Codenames آشنا هستید، می توانید به راحتی مستقیماً به Codenames : Pictures  بروید. فقط چند تفاوت وجود دارد که به سرعت آنها را متوجه خواهید شد.  هدف در Codenames : Pictures این است که تیمی باشید که ابتدا همه عوامل خود را پیدا کند. بازیکنان به 2 تیم تقسیم می شوند و یکی از اعضای تیم خود را به عنوان جاسوس انتخاب می کنند. هر دو جاسوس در یک طرف میز و بقیه اعضای تیم آنها در طرف دیگر می نشینند.

 کارت‌ های تصویری در یک شبکه 5×4 روی میز قرار می‌ گیرند و جاسوس‌ ها 1 کارت کد می‌ کشند که نشان می‌ دهد عوامل آنها در رابطه با شبکه در کجا قرار دارند. در طرفین کارت کد یک نشانگر رنگی وجود دارد – قرمز یا آبی. این مشخص می کند که کدام تیم اول بازی خواهد کرد. تیمی که اول می شود 8 نماینده برای پیدا کردن و تیمی که دوم می شود 7 نماینده خواهد داشت. 

در نوبت یک تیم، جاسوس آنها تنها می‌ تواند یک سرنخ 1 کلمه‌ ای برای کمک به هم تیمی‌ هایشان در یافتن یک یا چند نماینده خود ارائه دهد. بعد از دادن سرنخ 1 کلمه ای عددی را بیان می کنند. عدد به تعداد کارت های تصویری مربوط به سرنخ اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر یک جاسوس بگوید "ساخت، 3" به این معنی است که 3 کارت وجود دارد که به سرنخ "ساخت و ساز" مربوط می شود.  جاسوس نمی تواند هیچ سرنخ، صدا یا حرکت بصری دیگری برای کمک به تیم خود ارائه دهد. 

بازی فکری کدنیمز پیکجرز

سپس اعضای تیم بحث می کنند که مدیر جاسوسی ممکن است به کدام کارت ها اشاره کند. هنگامی که آنها فکر می کنند کارت تصویری نماینده خود را می شناسند، کارت را انتخاب می کنند. جاسوس بدون صحبت کردن، یک مامور آبی، مامور قرمز، تماشاچی بی گناه، یا تخته قاتل را روی کارت انتخاب شده قرار می دهد. 

اگر کارت یکی از نمایندگان تیم خودشان باشد، می توانند کارت دیگری را انتخاب کنند. تا زمانی که به درستی حدس زدن ادامه دهند، می توانند تا 1 عدد بیشتر از تعداد مشخص شده  در سرنخ انتخاب کنند. اگر کارت تصویر عامل حریف یا یک تماشاگر بی گناه بود، نوبت آنها تمام می شود و بازی به تیم دیگر می رسد. اگر کارت تصویر قاتل باشد، تیمی که آن کارت را انتخاب کرده بازنده است. یک تیم همچنین می تواند حتی پس از دریافت صحیح کارت، حدس زدن را متوقف کند. بازی رفت و برگشت بین تیم ها ادامه می یابد تا زمانی که یک تیم تمام عوامل خود را پیدا کند (برنده) یا به اشتباه قاتل را کشف کند (بازنده). 

 

آیا تمام خانواده می توانند از بازی Codenames: Pictures لذت ببرند؟ 

حتما!  بازیکنان محدود به سن خاصی نیستند. همه اعضای خانواده می توانند بازی کنند! این بازی  نه تنها برای بازیکنان جوان‌ (که در حال حاضر قوه تخیل خلاقانه ای دارند) جذاب است ، بلکه باعث می‌ شود  بقیه نیز شیفه آن شوند. این بازی بدلیل اینکه مستقل از زبان هر کشوری  است در هر کجای دنیا بازیکن دارد.  Codenames   Pictures  یک بازی دوست داشتنی هم برای نوجوانان و هم به عنوان یک بازی فکری بزرگسالان هست.  

کلام اخر

 Codenames: Pictures یک بازی فکری ایست که بخش‌ های مختلف مغز را فعال می‌ کند و شما را به چالش می کشد. شما می توانید این بازی جذاب و فکری را از سایت بازی تحریر تهیه کرده و اوقات خوشی را با خانواده سپری کنید.

پرسش و پاسخگروه تولیدی ذهن زیبا

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسیگروه تولیدی ذهن زیبا