گزارش نادرستی مشخصات

بلاک آس جونیور را می توان کامل ترین شیوه یادگیری استرتژی دانست. همانند نسخه کلاسیک بلاک آس ، در بازی سرعتی دو نفره بلاک آس نیز هدف ، جای دادن بیشترین تعداد قطعات ممکن در صفحه بازی ، بصورت گوشه به گوشه است. هر کدام از ۲ بازیکن یک ست ۲۱ عددی قطعه در اختیار دارد. بازی از دو نقطه مشخص شده روی صفحه آغاز می شود. هر بازیکن تلاش می کند تا با انجام یک بازی استراتژیک ، بیشترین تعداد قطعات خود را به گونه ای در صفحه جای دهد که قلمرو حریف را نیز تصرف کند! شیوه یک نفره این بازی نیز بصورت چیدمان متنوع قطعات و خلق تصاویر ذهنی و یا حل معماهای یک نفره با استفاده از قطعات پلی مینو می باشد.هر بازیکن یکی از دو رنگ را انتخاب نموده و تمام قطعات را در جلوی خود می چیند. بازیکنی که شروع کننده بازی است قطعه ابتدایی خود را روی نقطه شروع بازی که مربوط به خود اوست می گذارد. مهره گذاری اولیه باید به شکلی باشد که حتما نقطه شروع بازی توسط اولین مهره هر بازیکن پوشانیده شود

81,400 تومان

ناموجود

مقایسه
نقد و بررسی اجمالیگروه تولیدی پارس مدیا

 Blokus Junior  نسخه کوچکتر و 2 نفره Blokus است. این بازی فکری انتزاعی با قطعات شفاف شکل و رنگی است که بازیکنان سعی می کنند روی تخته بازی کنند. تنها اخطار برای قرار دادن یک قطعه این است که ممکن است در مجاورت قطعات دیگر شما قرار نگیرد، اما در عوض باید حداقل با یک گوشه از قطعات شما را که قبلا روی تخته قرار داده اید مجاور باشد. 

بازی فکری بلاک آس جونیور

بازی فکری بلاک آس جونیور 

Mattel نسخه دو نفره Blokus به نام Blokus Junior را ارائه می دهد. Blokus Junior دارای اندازه برد 14×14 است. این نسخه به نظر بسیاری از بازیکنان بسیار لذت بخش تر است. این بازی برای 2 بازیکن 7 سال به بالا است و معمولاً حدود 30 دقیقه در هر دور طول می کشد. با این حال ، اگر از قبل Blokus چهار رنگی دارید ، نیازی به  خرید Blokus Junior نیست. می توانید با ایجاد یک شبکه 14×14 بر روی برد Blokus خود ، این بازی را انجام دهید . 

تنظیم قبل از بازی

در نسخه چهار بازیکن اگر دو بازیکن باشد ، هر بازیکن دو رنگ می گیرد . اگر سه بازیکن باشد ، هر بازیکن یک رنگ می گیرد و رنگ چهارم کنار گذاشته می شود تا هر بازیکن به نوبت بازی کند. 

انجام بازی فکری بلاک آس جونیور 

تصمیم بگیرید که چه کسی اول می رود. اولین بازی هر رنگ باید در گوشه ای از صفحه بازی انجام شود. هر بازیکن بعد از بازی اول فقط باید گوشه های یک رنگ مشابه را انتخاب  کنند، اما ممکن است  در مجاورت هر رنگ دیگری باشند .بازی در جهت عقربه‌ های ساعت ادامه می‌ یابد و هر بازیکن در هر نوبت یک قطعه قرار می‌ دهد تا زمانی که هیچ بازیکنی نتواند بازی دیگری انجام دهد. اگر دو نفره بازی می کنید ، اینکه هر بازیکن به طور متناوب چه رنگی را بازی می کند. آنها همچنان باید به درستی بر روی رنگ های منطبق اجرا شوند. 

  آموزش بازی فکری بلاک آس جونیور

 آموزش بازی فکری بلاک آس جونیور

بازی های استراتژی انتزاعی از جمله بازی های مورد علاقه  هستند.  بازی فکری بلاک آس( Blokus Junior)  برای دو بازیکن طراحی شده است . هر بازیکن با 21 مهره کار می کند و به نوبت آنها را روی تخته قرار می دهد. هر قطعه ای را که انتخاب می کنید باید حداقل با یک قطعه دیگر همرنگ مجاور باشد .  بازی کلاسیک Blokus Junior  به طور کلی برای دو  بازیکن در نظر گرفته می شود  .اگرچه نسخه چهار بازیکن این بازی نیز جود دارد اما اکثر مردم  بازی دو نفره ارائه شده توسط   Blokus Junior  که فقط از یک رنگ برای هر بازیکن استفاده می شود ،  نسبت به نسخه چهار نفره  برتر می دانند مسلماً بهترین راه برای بازی  Blokus برای دو بازیکن ، استفاده از قوانین است. توجه داشته باشید که قطعات نسخه  بلوکوس کلاسیک و بلوکوس سفری از نظر شکل و تعداد یکسان هستند. تنها تفاوت ها به شرح زیر است: 

1. Travel Blokus به جای تخته 20×20 از تخته 14×14 استفاده می کند. 

2. Travel Blokus از بازیکنان می‌ خواهد که از یک مربع 5×5 از گوشه‌ های مخالف شروع کنند، نه از خود گوشه‌ ها.  

فقط با استفاده از مهره های رنگ سوم ، یک منطقه بازی 14×14 را علامت بزنید ، و از آنجا دور شوید ، و هر بازیکن با قرار دادن اولین قطعه خود روی مربع 5×5 از گوشه های مخالف شروع کند. در نسخه چهار بازیکن این بازی یکی از بازیکنان آبی و قرمز را می گیرد در حالی که دیگری زرد و سبز است. هر بازیکن در هر نوبت با یک رنگ  بازی می کند. ترتیب پخش به شرح زیر است: 

آبی – بازیکن اول    زرد – بازیکن دوم      قرمز – بازیکن اول      سبز – بازیکن دوم 

هنگامی که یک قطعه را قرار دادید نمی توان آن را جابجا کرد. هر زمان که بازیکنی نتواند برود نوبت خود را به  بازیکن بعدی می دهد . هنگامی که همه بازیکنان نتوانند با هیچ یک از رنگ های خود حرکت کنند ،  بازی تمام می شود. هنگام به ثمر رساندن هر دو رنگ در امتیاز نهایی بازیکن حساب می شود. 

 امتیاز بندی پایه 

اگر می خواهید امتیاز ها را حساب کنید ، تمام مربع های هر دو رنگ را بشمارید و بازیکنی با کمترین تعداد مربع بازی نشده ،  برنده شود. 

 امتیاز دهی پیشرفته 

اگر روش پیشرفته را بازی می کنید، هر مربع بازی نشده را می شمار ید. مربع بازی نشده برابر با 1- است. اگر یکی از بازیکنان موفق شود تمام مهره های خود را یک رنگ بزند، 15 امتیاز می گیرد. اگر آخرین قطعه از آن رنگ گذاشته شده یک مربع بود ، بازیکن یک جایزه 5 امتیازی دریافت می کند. 

استراتژی برای  Blokus Junior

ابتدا قطعات بزرگ خود را قرار دهید. هنگامی که بازیکنان شروع به نوبت گرفتن می کنند و از گوشه های خود منشعب می شوند،  به مرکز صفحه  بروید. این مهم است که بیش از یک گزینه داشته باشید و بدین ترتیب بازی را انجام دهید تا برنده این بازی فکری شوید. 

جوایز و افتخارات 

نامزد MinD-Spielepreis 2011 

جایزه بین المللی گیمر 2006 – استراتژی کلی: دو نفره 

2006 Golden Geek نامزد بهترین بازی رومیزی 2 نفره 

2005 ژاپن بردگیم جایزه بهترین بازی ژاپنی نامزد 

پایان بازی فکری بلاک آس جونیور

پایان بازی فکری بلاک آس جونیور

این بازی معمایی زمانی پایان می‌ یابد که همه بازیکنان از گذاشتن مهره‌ های بیشتری مسدود شوند. این همچنین شامل بازیکنانی می شود که ممکن است تمام مهره های خود را روی تخته قرار داده باشند. امتیازها محاسبه می شود و بازیکنی که بالاترین امتیاز را داشته باشد برنده است. سپس هر بازیکن تعداد مربع های واحد را در مهره های باقی مانده خود می شمارد (1 واحد مربع = -1 امتیاز). اگر تمام مهره‌ ها یش روی تخته گذاشته شده باشد، بازیکنی 15+ امتیاز به‌ دست می‌ آورد، به‌ علاوه 5 امتیاز اضافی اگر آخرین مهره‌ ای که روی تخته گذاشته شده کوچک‌ ترین مهره (یک مربع) باشد. 

 کلام آخر

 این بازی رومیزی یکی از بازی های استراتژیک است که طرفداران بسیاری دارد شما می توانید این بازی فکری و معمایی را از سایت بازی تحریر تهیه کرده و لحظات خوشی را با دوستان خود داشته باشید.

 

 

پرسش و پاسخگروه تولیدی پارس مدیا

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسیگروه تولیدی پارس مدیا