گزارش نادرستی مشخصات

کوبیا یک بازی گروهی است که در آن سرعت‎ عمل بازیکنان بسیار اهمیت دارد. هر بار یک دسته‌بندی انتخاب می‌شود و بازیکنان باید با سرعت هر چه تمام‌تر کارت‌های مربوط به آن دسته‌بندی را با وسیله‌ای مخصوص جمع کنند. این بازی باعث تقویت مهارت سرعت‎ پردازش اطلاعات و سرعت عمل، مهارت شنیداری و تعامل اجتماعی می‌‎شود.

69,300 تومان

ناموجود

مقایسه
نقد و بررسی اجمالیRobee

[{“name”:”بررسی”,”value”:”

شما هم نمیدانید اوقات فراغت خودتان را چگونه پر کنید؟! بیشتر ما عادت کردیم که تا زمانی برای استراحت پیدا میکنیم و یا در جمعی هستیم هرکس با گوشی خود مشغول می شود و بدون اینکه با یکدیگر ارتباط داشته باشند زمان خود را میگذرانند و در آخر هم هیچی چیزی دستگیر انها نمیشود.

بازی فکری کوبیا

 برای همین است که ارتباطات اجتماعی ما روز به روز کمتر و کمرنگ میشوند و همهی ما بیشتر در غار تنهایی خود فرو میرویم. بهتر است راه های دیگری را پیدا کنیم که لااقل وقتی در یک جمعی با یکدیگر هستیم ارتباط و تعامل بیشتری باید یکدیگر داشته باشیم. بازی های فکری یکی از این روش هاست که میتواند هیجان و شور و نشاط و شادی را به جمع های دوستانه و خانوادگی ما برگردانند و علاوه بر آن بر روی ذهن ما نیز تاثیر مثبت دارد و میتواند که قدرت هایی مثل حافظه و عکس العمل و ارتباط بین مغز و ماهیچه را بهبود ببخشد.

 مطالب مرتبط:بهترین بازی های فکری برای تقویت حافظه    

بازی فکری کوبیا یکی از از بهترین های این نوع بازی ها است. ما امروز در سایت بازی تحریر قصد داریم به معرفی بازی زیبا و جذاب بازی کوبیا بپردازیم. اگر شما هم به این دست از بازی ها علاقه مند هستید با ما در ادامه همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره این بازی بدانید را برای شما بازگو کنیم.

درباره بازی کوبیا

درباره بازی کوبیا

بازی فکری یک بازی هیجان انگیز و جذاب در دسته بازی های کارتی می باشد که سرعت عمل و هماهنگی میان چشم و دست شما را به چالش میشد و قدرت شنیداری شما را هم تقویت میکند. این بازی را میتوان از 2 تا 5 نفر انجام دهید ولی منطقا مثل تمام بازی ها دیگر هر چه تعدا بازیکنان در ان بیشتر شود هیجان و جذابیت بازی چند برابر می شود. این بازی را از سنین هشت سال به بالا تا بزرگسالان میتوانند انجام دهند و از آن لذت ببرند.

 چه کسانی میتوانند این بازی را انجام دهند:

  • تمامی اعضای خانواده برای گرمی بخشیدن به دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه
  • والدینی که علاقه دارند مهارت سرعت عمل و تمرکز کودک خود را تقویت کنند.
  • بچه‌های 8 تا 100 سال تروفرز
  • معلمین زبان برای آموزش لغات انگلیسی و جمله سازی
  • پدر و مادرهایی که دوست دارند با فرزندان خود لغات انگلیسی را تمرین کنند.

مطالب مرتبط: بهترین بازی های فکری و ماجراجویی

محتویات جعبه بازی

 باید قبل از اینکه به معرفی نحوه بازی بپردازیم اول یه نگاهی به داخل جعبه بازی کوبیا بیندازیم تا ببینیم این باز شمال چه چیز هایی است و ما چه ابزار هایی برای بازی داریم. این بازی روی هم رفته شامل 134 کارت بازی مختلف و دفترچه راهنما  برای تازه کاران که قوانین بازی را نمیدانند.

  • دفترچه راهنما
  • 21 عدد کارت خانواده
  • 5 عدد کوبیا
  • 108 کارت تصویر کلمات

داستان بازی کوبیا

مدتی می‌شود که شما از زمین رفته‌اید اما زمان بازگشت فرا رسیده‌است شما سوار بر سفینه خود که “کوبیا” نام دارد، قبل از فرود بر زمین می‌بایست دوباره با کلمات و یکی از زبان‌های پراستفاده‌ی ساکنین زمین آشنا شوید. سفینه شما قادر است اجسام را به خود بچسباند.

فواید بازی کوبیا

کوبیا صرفا یک بازی ساده برای سرگرمی نیست بلکه علاوه بر آن کلمات و مفاهیم انگلیسی را بصورت لغت نامه های تصویری به بازیکنان خود اعطا می کنند تا بتوانند با قرار گرفتن در روند بازی دایره لغات خود را گسترش دهند . سطح لغات این بازی سطح پایه می باشد و به خاطر فرایند بازی به یاد سپردن لغات بسیار آسان تر میشود.

کوبیا چه چیزهایی را تقویت میکند

سرعت عمل کودکادکان را افزایش می دهد و باعث میشود با ترمرین این بازی کودکان در آینده مشکلی برای یادگیری نداشته باشند. این بازی باعث افزایش سرعت عمل و هماهنگی میان دست و چشم میشود مهارت حرکتی که بسیار مهم می باشد. باعث تعامل اجتماعی کودکان و افزایش روابط اجتماعی آنها میشود. و همانطور که قبلا اشاره کردیم بازی فکری کوبیا باعث آموزش زبان انگلیسی و افزایش دایره لغات تان میشود. طبق تحقیقات انجام شده توسط متخصصان یادگیری در هنگام بازی چندین برابر بیشتر از حالت عادی میباشد.

چگونگی انجام بازی کوبیا

بعد از آن که به معرفی و فواید این بازی پرداختیم حتما شما هم مشتاق هستید بدانید که اصلا باید چگونه این بازی را انجاام دهید. اکنون دقیق قصد داریم به این موضوع بپردازم. این بازی با آنکه بسیار جذاب و هیجان انگیز میباشد  ولی یادگیری آن آسان است به گونه ای که کودکان هم میتوانند به راحتی انجام دهند. 

بازی به این صورت است که اول از همه به هر یک از بازیکنان یک کارت کوبیا داده میشود.  و در ادامه تعدادی کارت بازی که به زمین بازی شما  و تعداد نفرات بستگی دارد را بر روی زمین بصورت نامنظم قرار می دهید به شما پیشنهاد میکنیم که حداقل 20 کارت تصویر و کلمات را روی زمین قرار دهید بعد از این مرحله نوبت آن میرسد که کارت های خانواده را از طرف برعکس آن بر روی زمین قرار دهید و در هر سری یکی از بازی خانواده را برمیگردانند و بازیکنان باید کارت های مربوط به آن خانواده را از روی زمین برای خود وردارند و وقتی هیچ کارتی مربوط به آن خانواده بر روی زمین باقی نماند  شما میتوانید یک کارت خانواده ی دیگر نیز رو کنید. 

مطالب مرتبط: بهترین بازی های فکری مناسب بزرگسالان

بهتر است همیشه حداقل 10 کارت بازی بر روی زمین داشته باشد تا جذابیت بازی همیشه حفظ شود اگر تعداد کارت های تصویر شما تمام شد میتوانید از کارت های کلمات برای پر کردن زمین استفاده کنید. این روند انقدر ادامه پیدا میکند تا تمام کارت های بازی کلمات  تصاویر تمام شود و در نهایت بازیکنی که توانسته باشد بیشترین تعداد کارت ها را برای خود گرفته باشد برنده خواهد بود

حرف آخر

در این مطلب از بازی تحریر شما را با بازی کوبیا اشنا کردیم و سعی کردیم که برای شما مفید باشد. شما میتوانید با مراجعه به سایت بازی تحریر انواعی بازی فکری و بازی کارتی را برای تمام سنین از کودکان تا بزرگسالان را با بهترین و مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.

پرسش و پاسخRobee

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسیRobee