جورچین و پازل

فیلـتر

نمایش 1–12 از 167 نتیجه

یکی از جذابترین بازی هایی که باعث سرگرمی و شادی زیادی می شوند جورچین ها هستند . این بازی ها محدودیت سنی اصلا ندارند و در هر سنی که باشید پازلی وجود دارد که شما از آن خوشتان بیاید جورچین یا پازل باعث افزایش توانایی های فکری افراد می شود و باعث شکوفایی ذهن و رشد خلاقیت در انسان می شود. اولین پازل را جان اسپیلز بری در سال 1767 اختراع کرد البته این کار  را برای سرگرمی انجام نداد و هدف او از این کار آموزش بود.

این بازی ها در تقویت مهارت ذهنی کودک تاثیر بسیار زیادی دارد به شرطی که بهترین پازل را مناسب با سن کودک خود انتخاب کنید و برای کودک از پازل هایی که تکه های درشت و تعداد کمی دارند استفاده کنید. در ادامه به بررسی بیش تر پازل ها و جورچین ها خواهیم پرداخت.

انواع پازل و جورچین

پازل ها انواع مختلفی دارند که نسبت به رده های سنی، شکل و جنس به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که در این قسمت به معرفی انواع پازل ها خواهیم پرداخت.

پازل های از نظر جنس به 4 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • فومی
  • کاغذی
  • پلاستیکی
  • چوبی

پازل ها از نظر شکل و ساختار به 2 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • پازل های دو بعدی که همان پازل های معمولی و رایج هستند که بیش تر از جنس مقوا ساخته می شود.
    این نوع پازل ها بیش تر به شکل منظره های پیچیده یا نقش ها و یا به صورت تصویر روی مقوا چاپ می شوند
  • پازل های سه بعدی که بیش تر به صورت یک شی و یا مکان خاص هستند و از جنس چوب و فلز ساخته می شود

و جورچین ها بیش تر پازل هایی هستند که برای کودکان طراحی و ساخته شده اند و سختی بسیار کمی دارند.

مزایای انواع پازل ها

پازل ها و جورچین ها باعث افزایش قدرت تشخیص شکل، تعیین هدف و صبر در کودک می شود همچنین پازل های حیوانی باعث آشنایی کودکان با حیوانات می شود و این نوع بازی برای کودکان زیر دو سال بسیار مناسب است

همچنین از پازل ها برای یادگیری مفاهیمی مانند: کره زمین، اعداد، نقشه، حروف، قاره ها و … بسیار مناسب است که والدین و معلمان مهد کودک و مدارس می توانند از آن استفاده کنند.

ویژگی های یک پازل خوب

بازی های پازل و جورچین را باید نسبت به سن و علاقه ی هر فرد انتخاب کنید به عنوان مثال برای ک دختر 5 ساله پازل 24 تیکه طرح باربی و دوستان بسیار مناسب است و اما اگر کودک شما پسر است و زیر 5 سال سن دارد می توانید پازل 24 تیکه طرح ماشین را انتخاب کنید اما بعضی از پازل ها هستند که برای هر دو جنس مناسب هستند.

کلام آخر

شما می توانید انواع پازل ها و جورچین های دوبعدی و سه بعدی را نسبت به رده سنی و علاقه فرزند خود از سایت بازی تحریر به قیمت های بسیار مناسب خریداری کنید.

اطلاعات بیشتر ...