گزارش نادرستی مشخصات

پیشینه این بازی با بازی های صفحه ای دیگری همچون Go ،Checkers ،Chess و Mancala برابری می کند. یک بازی صفحه ای – استراتژیک است. که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. در این بازی دو نفره، بازیکنی که در پایان بیشترین مهره را در صفحه داشته باشد، برنده است. این اتفاق از طریق محاصره مهره های رقیب و تغییر رنگ آن ها، در طول بازی امکان پذیر است. راز جذابیت این بازی دو نفره در این است که قواعدی بسیار ساده دارد، ولی استراتژی‏‌هایش پیچیده و عمیق است. اتللو را در یک دقیقه می آموزید، اما مدتها درگیر مهارت‏ آموزی آن خواهید شد. در حین بازی مهارت هایی همچون قدرت تصمیم گیری، استدلال و برنامه ریزی در بازیکنان تقویت می شود. از آنجا که شانس هیچ نقشی در این بازی ندارد بازیکنان با نقشه کشیدن و پیش بینی حرکت های بعدی حریف پیرزی خود را تضمین خواهند کرد.

138,600 تومان

ناموجود

مقایسه
نقد و بررسی اجمالیگروه تولیدی پارس مدیا

بازی فکری ریورسی پارس مدیا یک بازی معمایی جذاب است که برای تمام سنین مناسب بوده و یک بازی اعتیاد اور و استراتژیک است. در ادامه به بررسی این بازی فکری می پردازیم.

ریشه Reversi 

لوئیس واترمن و جان دبلیو مولت در ابتدا Reversi را در سال 1880 ساختند، با این بازی که در سال 1888 ثبت اختراع رسمی دریافت کرد و توسط شرکت Ravenberger به عنوان یکی از اولین عناوین آن در سال 1889 منتشر شد. بازی استراتژی ساده به اندازه مخاطبان مدرن محبوب نیست. نسخه بازسازی شده آن، اتللو، است که در دهه 1970 در ژاپن مطرح شد. با این حال، هنوز هم می‌ توانید افرادی را پیدا کنید که به تمرین Reversi سنتی در سراسر جهان ادامه می‌ دهند و همچنین چندین برد دیجیتالی را پیدا کنید که به شما امکان می‌ دهد مهارت‌ های خود را با بازیکنان آنلاین تمرین کنید. 

نحوه تنظیم بازی ریورسی پارس مدیا

Reversi معمولاً روی یک صفحه شبکه ۸×۸ اینچی پخش می‌شود و با ۶۴ مهره دو طرفه عرضه می‌ شود که به طور مساوی بین دو بازیکن توزیع می‌ شوند. هنگامی که این قطعات به طور مناسب تقسیم شدند، تخته با قرار دادن دو عدد از مهره  های هر بازیکن در مرکز تخته تنظیم می شود. معمولاً تراشه های رنگی یکسان به صورت مورب از یکدیگر قرار می گیرند. و معمولا بازیکن سیاه پوست اولین حرکت را انجام می دهد. 

نحوه بازی ریورسی

نحوه بازی ریورسی

بازیکنان در Reversi تلاش می کنند تا در پایان بازی بیشترین تعداد مهره را روی تخته داشته باشند. برای انجام این کار، بازیکنان مهره های حریف خود را می گیرند و از گرفتن مهره های خود توسط حریف اجتناب می کنند. برای شروع  بازی، بازیکنان باید تصمیم بگیرند که چه کسی چه رنگی را بازی کند، و بازیکن مهره سیاه اولین حرکت را انجام دهد. راه اندازی  بازی شامل قرار دادن  دو تا از مهره های هر بازیکن در وسط صفحه بازی است. پس از قرار دادن این چهار مهره بازیکنان اجازه دارند مهره های بعدی را در هر یک از مربع‌ هایی که اجازه گرفتن را می‌ دهند، قرار دهند. 

 قرار دادن مهره ها در مجاورت مهره های حریف، و محاصره کردن مهره های حریف آن  مهره ها  را به قلمرو شما تبدیل می‌ کند، اگرچه هیچ  مهره ای را نمی‌ توان پس از قرار دادن روی تخته جا به‌ جا کرد یا تنظیم کرد. هنگامی که یک مهره یا چندین مهره  را گرفتید، می توانید آن قطعات را بر گردانید تا مالکیت جدید آنها را منعکس کنید. حرکت مهره ها می تواند از طریق قرار دادن افقی، عمودی و مورب روی تخته اتفاق بیفتد. هنگامی که هیچ جای خالی در صفحه بازی  وجود ندارد، بازی کامل می شود. بازیکنان باید مهره های خود را بشمارند تا ببینند چه کسی بیشترین تعداد مهره را دارد و بنابراین برنده  این بازی جذاب می شود . 

– برای آموزش بازی فکری ریورسی و اتللو می‌توانید به مقاله آموزش پیشرفته بازی ریورسی Reversi و بازی اتللو Othello مراجعه کنید.

تفاوت بازی Reversi و Othello

تفاوت بازی Reversi و Othello 

Reversi و Othello با وجود شباهت های زیاد و طراحی یکسان ، نام‌ های متفاوتی دارند . Othello بسیار دیرتر از Reversi، در دهه‌های 1960/70 توسعه یافت، و تعدادی از قوانین آن با Reversi کلاسیک متفاوت است، اما بسیاری از سازندگان و رسانه‌ ها دوست دارند این دو بازی را با هم ترکیب کنند. بنابراین، دقت کنید که وارد کدام بازی می شوید تا آن را طبق قوانین بازی کنید. طبق اعلام فدراسیون جهانی اتللو: 

Reversi همیشه با استفاده از کاشی های سفید و سیاه و تخته سبز بازی نمی شد، در حالی که Othello همیشه این طرح طراحی را حفظ کرده است. 

Othello دارای قوانین خاصی است که بازیکنان  باید به آن‌ ها پایبند باشند، اما Reversi حداقل در قالب اصلی خودبه چنین قوانین سختگیرانه‌ ای متکی نیست. 

Reversi زمانی به پایان می‌ رسید که یک بازیکن دیگر نمی‌ توانست حرکت کند، در حالی که افرادی که اتللو بازی می‌ کردند می‌ توانند بازی را ادامه دهند، حتی پس از اینکه کسی دیگر حرکت قابل قبولی نداشت، زیرا حریف می‌ تواند به حرکات ادامه دهد تا زمانی که حریف قفل شده دوباره باز شود. 

استراتژی های بازی فکری Reversi

استراتژی های بازی فکری Reversi 

اجازه ندهید فرض اصلی این بازی شما را فریب دهد. بسیاری از رویکردهای استراتژیک وجود دارد که می توانید آنها را در بازی بعدی خود Reversi اعمال کنید. 

 ادعای چهار گوشه – چهار گوشه تخته با ارزش ترین فضا ها هستند زیرا  حریف قادر به تصاحب آن  نیستند. از این به نفع خود استفاده کنید و سعی کنید مهره های خود را در انتهای بازی وارد این نقاط کنید تا بهترین موقعیت را برای تصاحب هر چه بیشترمهره های حریف حفظ کنید. 

آرام شروع کنید – در اوایل بازی، سعی کنید تعداد زیادی از مهره های حریف خود را نگیرید. در پایان بازی زمانی که می توانید پیشرفت های بزرگی داشته باشید، به سمت بازی تهاجمی تر متمایل شوید. 

حریف خود را در محاصره قرار دهید – سعی کنید تعداد حرکاتی که حریف شما می تواند انجام دهد را کاهش دهید. با این کار حریف خود را مجبور به انجام حرکتی می کنید که برای او نامطلوب است اما برای شما سودمند است. 

کنترل مرکز – در شطرنج، کنترل مرکز یک حرکت استراتژیک مهم است. این تمرین در مورد Reversi نیز صدق می‌ کند، و شما باید مهره‌ های خود را در کنار هم در مرکز تخته نگه دارید تا در حین بازی بیشترین تحرک را به خود بدهید و در عین حال حرکات حریف را محدود کنید. 

کلام اخر

Reversi به لطف ساختار جمع و جور و قوانین آسان برای پیروزی، یک بازی رومیزی جذاب است. برای افراد در هر سنی مناسب است شما می توانید این بازی فکری را از سایت بازی تحریر تهیه فرمایید و لحضات خوشی را برای خود و دوستانتان به ارمغان آورید. 

 

 

پرسش و پاسخگروه تولیدی پارس مدیا

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسیگروه تولیدی پارس مدیا